Itthon - Belföldi Utazási Magazin

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

A cár hajója a Rómain

E-mail Nyomtatás PDF

 Mindig vonzottak a folyópartok. Nem egyszerűen a vízpart, mint látványosság érdekelt, hanem az élet, ami a vízen zajlik. Hiszen minden folyó él, mozog, változik. Egy hajó, amin lakni, aludni, élni lehet: ennél szebbet el sem lehet képzelni.

Azonnal feltűnt, mint egy szokatlan tárgy, az évek során megszokott szobában. Feltűnt azért is mert eddig hiányérzetem volt. Valahogy hiányzott a Római partról egy IGAZI hajó. Rögtön láttam, hogy ez nem akármilyen vízijármű. Más, mint amit megszoktam a Dunán. Más a formája, a zárt lapátkerék borítása sem hasonlított a hazai gőzhajókéhoz. Felébredt a kíváncsiságom: meg kell ismerkednünk egymással!
Persze, a hajóhídra lépve rögtön kiderült: a városban működő – sajnos nagyon kevés – úszó szálloda egyike ringatózik előttem: az Aquamarina Szálloda és Rendezvényhajó

A recepció mutatja: valódi négycsillagos kényelem és környezet rejlik a felépítmény mögött. Balog Zoltán a hajó értékesítési vezetője kalauzol körbe a fedélzeten, mikozben kinn az ablakokon túl az őszi Duna a legszebb fényeit adja háttérként. A csodálatos hajó – és a megérzés igaznak bizonyul – kalandos életutat járt be, amíg a Római parton végre megpihent.
Az orosz cári család rendelésére készült még 1903-ban a Szomorszki hajógyárban. Ezért volt hát annyira más a külső megjelenés, a rácsozatról szinte hiányoztak a cirill betűk. Sok ezer kilométert tett meg a Romanovok tulajdonában az orosz folyókon. Ezekben a kajütökben valamikor minden oroszok cárja és népes családja hörpölgette a csáját élvezte a hatalmas birodalom gazdagságát. Eredeti neve is a történelemi: Alexander Mihajlovics nagyherceg.
A forradalom után több nevet is kapott, az utolsó orosz neve Azina volt majd több évtizedre eltűnt. Egy albán kikötőben újjáépíttették ekkor kapta jelenlegi formáját. Mai magyar tulajdonosához a Minol Kft-hez 2005-ben került.

 

Végigsétálunk a hajó tatjában levő étteremtől a puha szőnyegpadlóval borított folyosón az orrészig. Bár a felújítás után szinte minden a XXI. század világát idézi mégis érezni a történelem levegőjét. Nem bírom megállni, hogy megkérdezzem, vajon megvannak-e még a hatalmas gőzgépek, melyek segítségével a gőzös akár tizenkilenc kilométeres sebességgel is hasíthatta a vizet. Természetesen minden megvan ma is, sőt meg is tekinthető.

Páratlan látvány, ahogyan a hajótestben zöld üveglap alatt, sejtelmesen megvilágítva felsejlenek a hajólapát hajtókarjai. Ezt az elegáns társalgó kényelmes bőrfoteliei alatt  rejtették el az újjáépítéskor. Aki az úszó szállodában tölt el pár napot, minden évszakban találhat kellemes programot, hiszen az aquinqumi romok vagy Szentendre, nevezetességei szinte félórányira találhatók. Nyáron – májustól – októberig – stílusosan menetrendszerű hajójárattal juthatnak el a vendégek a belvárosba.

 

Módosítás dátuma: 2012. május 16. szerda, 11:55  

Hirdetés

Hirdetés